BEMUTATKOZÁS
Miért alakítottuk meg a Hivatásos Tehergépjármű Vezetők Független Szakszervezetét?
A magyarországi tehergépjármű vezetők a korábbi években megtapasztalhatták, hogy a munka körülményeikben jelentős negatív változások következtek be. Beleértve a megnövekedett fuvar feladatszámokat, a munkaadók részéről tapasztalható folyamatos nyomás emelkedését - fuvarszervezés -, a munkavégzés során tapasztalható szociális és egészségügyi helyzet romlását, a le és a felrakó helyek negatív irányú stílusváltását és az ott eltöltött várakozási idők növekedését.
A fenti okok a sofőr "szakmát" a nem vonzó munka kategóriába rántotta. Többek között a kiöregedés miatt is kialakuló sofőr hiányt ugyan próbálták némi bérjellegű tételek emelésével kompenzálni a munkaadók. Természetesen ez nem oldotta fel azokat a valódi problémákat, mint például a tehergépjármű vezetői munka mint szakma nincs elismerve. A minimálbéren való bejelentések nagy veszélyt jelentenek a gépkocsivezetők számára. Ez okozza azt, hogy a szabadság, a betegállomány, és a nyugdíj ellátás mértéke a szegénységi kategóriába tartozók közé lökik az ágazat munkavállalóit.
A fentiekhez még hozzájött a 2020-as koronavírus járvány első, második és harmadik hullámának robbanásszerű európai és magyarországi elterjedésével, a gazdasági teljesítmények nagymértékű visszaesése. A gyárak, az üzemek és a kereskedelmi egységek egy része a kormányzati intézkedések miatt, más része egyéni döntések alapján az időszakos munka leállás, vagy bezárás mellett a döntöttek. A dolgozókat kényszer szabadságra, esetleg "Kurz Arbeit" -ra kényszerítették, vagy elbocsájtották őket.
Ez történt a fuvarozási szektorban is. Nagyon sok tehergépjárművet leállítottak a fuvarozók, ennek következtében sok gépkocsivezetőt elbocsájtottak . A fuvarozó vállalkozások - azok akik megpróbáltak a jelentősen megcsappant fuvar feladatokból megélni - az elbocsátások mellett a bér és bérjellegű költségeket csökkentésével vélték megtalálni a túléléshez vezető utat.
A munkavállalók az érdekeiket egyedül nem, vagy csak kis mértékben tudták és tudják érvényesíteni, így kiszolgáltatottá váltak és válnak szinte teljes mértékben a munkaadójuknak.
A fent felsoroltak vezettek oda bennünket - a tíz alapító tagot akik közül heten aktívan kamion sofőrök - hogy megalakítsuk a Hivatalos Tehergépjármű Vezetők Független Szakszervezetét azzal a céllal, hogy az érdekképviselet tagjai megkaphassák azt a jogi és szakmai támogatást, amivel a törvények által biztosított jogaikat érvényesíteni tudják.
A hangsúlyt a független kifejezésre tesszük, ami garantálja a tagjaink és a leendő tagjaink számára az erős és motivált érdek képviseletet !
Természetesen fontos számunkra a teljes körű szolgáltatás a tagjaink részére, ezért nagy hangsúlyt fordítunk a munka és közlekedés jogi képviseletre, az AETR és a KRESZ területen tekintélyes szakmai partnerek bevonásával, közreműködésével segítünk megoldani a problémáikat.
Tervezzük, hogy rendszeresen fogunk szervezni szakmai - KRESZ, AETR, balesetvédelmi és rakomány rögzítés - oktatásokat.
A weblap menüpontjai alatt sok kérdésre megtalálhatók a válaszok, de az elérhetőségeinken szívesen állunk rendelkezésre az érdeklődők számára!
Ne feledjük!
Eredményeket csak úgy lehet elérni, ha megfelelő erőt és szakmaiságot tapasztalnak azok akikkel szemben kell érdekeinket képviselnünk!
Tisztelettel:
Tóth István János
Elnök